Réunion dechberoucí

Jak jsem už psala v mém článku Trabl s travel, minulý rok jsme měli možnost strávit bez cestovky dva týdny na Réunionu a dva na Mauriciu. Dva ostrovy tak blízké vzdáleností a tak odlišné vším ostatním. Ale nepředbíhejme.

Réunion je opravdu maličký, a když ho chcete objet celý dokola, ujedete 236 km, když skrz, tak 70 km, tedy vzdušnou čarou. My jsme na Réunion dorazili v červenci, takže v jejich zimě. I tak nám tam bylo teplo.

Výhoda je, že je to mimo turistickou sezónu, takže vstupné tomu může odpovídat, ale tohle jsme pozitivně pocítili spíše na Mauriciu.

Hned po příletu jsme si na letišti půjčili auto, naskočili, autosedačky neřešili, protože už tak jsme byli rozladění, že nemohli najít naši rezervaci auta, kterou jsme provedli ještě z domu. Zároveň jsme byli příjemně překvapení, že se jezdí vpravo (dopředu nám to nedošlo, i když jsme věděli, že Réunion je departamentem Francie) a zamířili jsme k našemu ubytování.

NAŠE UBYTOVÁNÍ NA RÉUNIONU

Ubytování jsme měli zarezervováno přes Airbnb a na fotkách vypadalo moc dobře. Ve skutečnosti bylo menší, než působilo na fotkách, ale velice komfortní a s maximálním vybavením, které na dovolené potřebujete. Letiště je u hlavního města Saint-Denis, přes které jsme projeli a zamířili na jih směr Saint-Gilles-les-Bain. Aniž bychom to dopředu věděli, místo pro ubytování jsme si vybrali velmi dobře na západním pobřeží.

Zjednodušeně se dá říct, že když pomyslně rozpůlíte Réunion, tak vlevo vždy svítí slunce a vpravo vždy prší. Když jsme viděli tento obrázek jako pohled, tak nás nejdřív velmi pobavil, než jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli, že zobrazuje pravdu a nic než pravdu.

Ubytování představoval přízemní byteček se dvěmi místnostmi, kuchyňským koutem a koupelnou. Vybavení bylo maximálně dostačující, bylo kde vařit, kde prát a kde se sprchovat. K ubytování patřila i teráska s menší zahradou a dvě sousedovic kočky, které pravidelně docházely zmapovat, co je nového.

Naši domácí bydleli hned vedle v moc krásném patrovém domě s bazénem, kde nás ihned po příjezdu přivítali u skleničky a syn si pár minut myslel, že právě v tomto domě strávíme dva týdny. No těsně vedle. Byl to moc milý francouzský pár, který se na Réunion přestěhoval z Paříže před deseti lety.

Kromě sousedovic koček a psa našich domácích, měly naše děti zábavu ještě se zelenými ještěrkami, které se pravidelně objevovaly na stěnách domu, kde se vyhřívaly na sluníčku a já bohužel s velkým švábem, který se jednoho rána objevil u nás v pokoji. Zřejmě jsme ho překvapili, že jsme vstali dřív, než počítal. Muž ho nemohl chytit, prý je moc rychlý, no spíš jestli moje láska už není moc pomalá. Tak protentokrát šváb souboj vyhrál a já doufala, že se už neuvidíme.

Když jsme se trochu rozkoukali, mohli jsme začít prozkoumávat celý ostrov. Během hledání informací o Réunionu před odjezdem jsem sice narazila na pár stránek agentur, které se pobytu na Réunionu věnují, ale protože jsme se nakonec rozhodli těchto služeb nevyužít, koupili jsme si průvodce LeRoutard ve francouzštině a po celý pobyt čerpali z něho.

Průvodce je nabitý informacemi, tak jsem večery trávila se skleničkou a vybíráním vhodného programu, aby bavil i děti a zároveň abychom toho stihli vidět co nejvíce. Nechali jsme se jím nejednou inspirovat i při výběru restaurací.

Jednou jsme na jedné stránce nahoře v kapitole věnované městečku Saint-Paul viděli telefonní číslo a pod ním napsáno: „ Utajené místo, ideální pro výměnu nápadů a chutí. Velký výběr domácích těstovin, srdečné přijetí…“ . To nás zaujalo. Znělo to tajemně. Ale když jsme otočili o stránku vpřed, byla tam jen mapa městečka a název ani adresa restaurace žádná.

Tak jsme zavolali na to telefonní číslo a zeptali se. Pán majitel byl překvapený, že je v průvodci jeho soukromé číslo a že tam není název ani adresa restaurace. Vše nám řekl do telefonu a my tam jeli na oběd. Až na místě jsme si všimli, že bylo třeba otočit ještě o jednu stránku před mapu městečka, kde úplně vpravo dole na stránce byl uveden jak název tak adresa, kterou jsme hledali.

KRÁSY RÉUNIONU

Na Réunionu je úžasné, že i když vypadá malý, skrývá neuvěřitelné přírodní krásy. Od pláží na pobřeží, přes monumentální tři masivy ve středu ostrova (Cirque de Salazie, Cirque de Mafate, Cirque de Cilaos), mnoho vodopádů, přes lávová pole po stále činnou sopku Piton de la Fournaise a mnohem více. Naši domácí se nám svěřili, že i po deseti letech mají stále co objevovat.

Turistické cesty jsou výborně značené s úžasnými výhledy. Určitě doporučujeme vyrážet brzy ráno, dokud ještě výhledy nezakrývají mraky. Tipy, kam vyrazit na túru s dětmi najdete zde.

Co nás při ranním vstávání překvapilo, byla rychlost s jakou se naráz rozední. Když jsme chtěli vyrazit na delší výlet a dali budík na šest ráno, byla ještě úplná tma. Přišlo nám, že nevadí, když si ještě na chvíli lehneme, ale v 6h15 už bylo světlo jako ve dne.

Pro opravdové fandy je určitě ideální naplánovat si túry dopředu a strávit v masivu i několik dní a přespat někde po cestě. To máme rozhodně v plánu, až budou děti větší a nebudeme řešit „ kdy už tam budem“.

LET HELIKOPTÉROU

Nám se podařilo splnit si sen a proletět se nad Réunionem helikoptérou. Let jsme měli objednaný den předem, ale kvůli počasí jsme ho museli přesunout na další den. V původní den byly nad většinou ostrova mraky a na místě nám nabídli let pouze 25-ti minutový. Naštěstí další den byly podmínky příznivější a i když jsme nemohli letět největší okruh včetně sopky, letěli jsme okruh 35-ti minutový, který rozhodně stál za to.

Nejúžasnější je, když letíte nad stromy a najednou se pod vámi otevře cirque v celé své kráse a hloubce. To je dechberoucí. Syn se sice chvílemi tvářil, jako by to měl za trest, ale prý se mu to líbílo. Mladší dcera byla nadšená jako já.

MALÁ BEZVÝZNAMNÁ MÍNUS

Možná jediné malé minus Réunionu je, že se nedá všude v moři plavat kvůli nebezpečí žraloků a silným proudům. Na hlídaných plážích bývá vymezený prostor, ale pokud se vzdálíte od břehu více než dva metry, plavčík hned začne pískat a hnát vás zpět ke břehu.

My jsme s dětmi za koupáním chodili na jednu pláž, na které byl postavený zděný bazén, kde také byli plavčíci a dalo se i zaplavat. Druhou možností bylo koupání v laguně, kde není hloubka a je možné šnorchlovat.

Ještě jedna věc, na kterou je třeba na Réunionu myslet. Restaurace nevaří mezi 15-18 hodinou. Zvyklí z Čech, kde si můžeme dát jídlo kdykoliv během dne, jsme první den marně hledali, kde bychom se mohli po 15 hodině najíst.

Zato co nám naopak vyrazilo dech, byl obří hot dog, který jsme objednali dětem i s hranolkami. Když nám pak paní podávala dva tácy, na kterých byla vždy celá bageta a v ní čtyři párky jakože hot dog, bylo jasné, že hlady trpět nebudeme.

Když jsme pak po 15 dnech nasedali do letadla směr Mauricius, věděli jsme, že dva týdny rozhodně nestačí a Réunion si zaslouží mnohem mnohem více času. Co všechno můžete na ostrově Réunion navštívit si přečtěte v článku tady Kam můžete vyrazit na ostrově Réunion.

Pokud chcete spolu se mnou nahlédnout do duše ostrova Réunion pomocí legend a autentických fotografií, stáhněte si eBook zdarma Tajemný ostrov Réunion a jeho legendy.

V mém eBooku Réunion a Mauricius s dětmi se dovíte rozpočet hlavních položek, konkrétní itinerář, který potěší děti i vás, plno dalších užitečných zajímavých informací a odkazů, které vám ušetří čas při realizaci vaší dechberoucí dovolené.

Bonjour, jsem Silvie. Se mnou se naučíte mluvit francouzsky v klidu a pohodě. Na francouzštinu půjdeme hravě a zábavně, raději méně zato pravidelně. :) Mám francouzského muže, dvě bilingvní děti a taky francouzského kocourka. :) Těším se na vás. Můj příběh si přečtěte zde>>